Kırıkkale Üniversitesi
Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Başkanlığımız
    • Başkanlık
      • Daire Başkanı
      • Yönetim
      • Görev Tanımları
      Hakkımızda
      • Başkanlık Hakkında
      Raporlar
      • Faaliyet Raporu
  • Misyon & Vizyon
    • Misyon
      Vizyon
  • Mevzuat
    • Genel
      • Kanun ve Yönetmelikler
      Belgeler
      • Form ve Dokümanlar
  • Hizmetler
    • Ödünç Hizmeti
      Referans Hizmeti
      Kullanıcı Eğitimi
      Eser İstek
      Kütüphaneler Arası Ödünç
      Cep Kütüphanem
      Dilek Şikayet Öneri
  • Personel
  • İletişim
    • Genel
      • Adres
      • Telefon Rehberi
  • Bağlantılar
    • Genel
      • yordambt
      • Türkiye Akademik Arşivi
      • Açık Erişim Veri Tabanları
      • Turnitin
      • İThenticate
      • Web of Science
      • Scopus
      • SCImago
      • Dergipark
      • TR-Dergi Dizini
      • Academia
      • ResearchGate
      • To-Kat

Kütüphane Kullanım Kuralları

  • Kütüphane
  • Kütüphane Kullanım Kuralları
Facebook Twitter

Kütüphane Kullanım Kuralları


KÜTÜPHANE KULLANIM KURALLARI


Kırıkkale Üniversitesi Kütüphanesi kuralları, kullanıcıların eğitim ve araştırma faaliyetlerini sağlıklı, güvenilir, rahat ve konforlu ortamlarda sürdürebilmelerini sağlamak amacıyla uygulanır.

Genel Kurallar
- Tüm kütüphane kullanıcıları, ortak çalışma ve araştırma alanlarında, SESSİZLİK kuralına titizlikle uymak zorundadır.
- Kütüphaneye bavul ve valiz türü bagaj eşyaları ile girilmez ve emanet bırakılamaz.
- Kütüphane koleksiyon, ekipman, mobilya ve donanımları özenli kullanılmalıdır.
- Kütüphane kaynakları, ödünç alma işlemi yapılmadan dışarı çıkarılamaz.
- Basılı kaynaklar dikkatli kullanılmalı, kesinlikle zarar görmemelidir (sayfa işaretleme, satır aralarını çizme, yırtma vb.).
- Hasar gören, iade süresi geciken, kaybolan kaynaklar için belirlenen yaptırımlar tüm kullanıcılar için geçerlidir.
- Kütüphanenin tüm alanları temiz ve özenli kullanılmalı, çöpler çöp kutularına atılmalıdır.

Çalışma Masaları
- Çalışma masaları yer ayırma amaçlı kişisel eşya bırakılamaz.
- Boş masalar düzenli olarak kontrol edilerek, sahipsiz kişisel eşyalar toplanır.
- Bırakılan ve kaybolan eşyalardan kütüphane sorumlu değildir.

Yiyecek / İçecek
- Kütüphane ortak çalışma alanlarının, ekipmanlarının ve koleksiyonların korunması,
- Koku, gürültü ve kirlilik oluşumunun önlenmesi,
- Temiz ve bakımlı çalışma alanlarının sürekliliğinin sağlanması adına;
- Katlara, çalışma salonlarına, serbest alanlara yiyecek ürünleri ya da içecekle (su hariç) girilemez.

Cep Telefonu
Kütüphane içinde cep telefonları sessiz konuma alınmalıdır. Konuşmalar kütüphane bahçesinde yapılmalıdır.


Nasıl Kitap Alabilirim?

Kitap ödünç alma hizmetinden yararlanmak için Üniversite kimlik kartına sahip olmak gerekmektedir.

https://kddb.kku.edu.tr/Kutuphane adresi üzerinden kullanıcılar ilgilendikleri kitapları rezerve edebilir, ödünç aldıkları kitapları görebilir ve iade süresini uzatabilir.

Üyeler sadece kendilerine ait kimlik kartıyla kitap alabilirler, başka bir üye kartı ile işlem yapılamaz.

Kullanıcı Türü

Alabileceği Kitap Sayısı

Ödünç Süresi

Akademik Personel

20 Kitap

45 Gün

İdari Personel

8 Kitap

20 Gün

Doktora Öğrencisi

10 Kitap

30 Gün

Yüksek Lisans Öğrencisi

10 Kitap

30 Gün

Lisans ve Önlisans Öğrencisi

8 Kitap

20 Gün

Süresi dolduğu halde iade edilmeyen kitaplar için ceza işlemi uygulanır.

 

Ödünç Kitap / Materyal Süresi Nasıl Uzatılır?

3 Adımda Ödünç Süresini Uzatabilirim?

Adım1: https://kddb.kku.edu.tr/Kutuphane adresine girerek üst menü kısmındaki KİTAP SÜRE UZATMA butonuna tıklayınız.

Adım2: Karşınıza gelen sayfada OTURUM AÇ kısmına tıklayarak üye kodu kısmına ÖĞRENCİ NO / SİCİL NO ve şifrenizi giriniz.

Adım3: Giriş yaptıktan sonra üzerimdekiler kısmından süresini uzatmak istediğiniz kitabı veya materyali seçerek iade tarihine son 5 gün kala uzatma işlemini yapabilirsiniz.

Ödünç aldığınız kitap/materyal bir başkası tarafından rezerve edilmediyse 2 seferlik periyotlar halinde uzatma işlemini yapabilirsiniz.

Uzatma işlemleri kitapların teslim tarihine son 5 gün kala kullanıcı tarafından yapılmaktadır. Süresi dolmuş kitapların uzatma işlemi yapılamaz.

Duyurular

  • Kütüphane Kullanım Kuralları
    13.05.2020

  • Geçen Hafta Yayınları Çıkan Öğretim Elemanlarımızı Tebrik Ediyoruz.
    13.10.2025
  • Microsoft Office 365 İndirme Linki
    31.07.2024
  • Üniversitemize Yeni Kayıt Yaptıran Öğrencilerimiz İçin Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersi Muafiyet Sınavı Duyurusu
    1.09.2025
  • Üniversitemiz 2024 Yılı Kurum İç Değerlendirme Raporu
    2.05.2025
  • "Ufuk Avrupa Programı MSCA 2025 Yılı Çağrıları" Konferansları
    2.05.2025
  • 1. Uluslararası Yazma Eser Sempozyumu
    22.05.2025
  • Türk Denetimli Serbestlik Sistemi 20. Yıl Uluslararası Sempozyumu
    13.06.2025
  • 4. Uluslararası Balkanlarda Türkçe Öğretimi ve Türkoloji Sempozyumu
    13.06.2025
  • CERN-Türkiye Bilgi Transferi Zirvesi
    23.06.2025
  • 15. Uluslararası Tarım Orman ve İnsan Fotoğraf Yarışması
    23.06.2025
  • İletişim ve Diplomasi Dergisi
    24.06.2025
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi Makale Çağrısı
    4.07.2025
  • Birleşmiş Milletler Turizm Güvenli Destinasyon Yarışması
    4.07.2025
  • 2025 1’inci Dönem DUS Yerleştirme Sonucunda Üniversitemize Yerleşen Adayların Dikkatine
    7.07.2025
  • 2024-2025 dönemi LIFT UP Sanayi Odaklı Lisans Bitirme Projeleri Online Kapanış Konferansı Hakkında
    11.07.2025
  • II. Uluslararası İnegöl Araştırmaları Sempozyumu
    16.07.2025
  • Gelecek Uzayda: IAC 2026 Kampüs Buluşmaları-Etkinlik Duyurusu
    23.07.2025
  • 23.Uluslararası Katılımlı Biyoteknoloji Kongresi
    30.07.2025
  • Sosyalfest 2025 Heyecanı Başladı
    31.07.2025
  • Türkçe Yeterlik Sınavı (TYS)
    31.07.2025
  • Üniversitemiz Öğretim Üyesi Alım İlanı
    4.08.2025
  • 1. Havacılık Meteorolojisi 360° Sempozyumu ve Çalıştayı
    4.08.2025
  • ATAConf Konferans Duyurusu
    18.08.2025
  • AA Medya Teknolojileri Hackathonu duyurusu
    21.08.2025
  • 2025 BİGG Spor Ödülleri sahiplerini buldu
    21.08.2025
  • 2025 YDUS Yerleştirme Sonucunda Üniversitemize Yerleşen Adayların Dikkatine
    22.08.2025
  • Fazla Kilo İle Mücadele Kampanyası "İşine Hareket Kat Projesi"
    25.08.2025
  • Engelsiz Bilişim Ödülleri 2025 Başvuru Süreci
    26.08.2025
  • 2025 YKS Yerleştirme Sonuçlarına Göre Kazanan Öğrenciler İçin Kayıt Kılavuzu
    25.08.2025
  • Hazırlık Sınıfı okumakla yükümlü Arapça, Farsça, Fransızca ve İngilizce Mütercim ve Tercümanlık programı ve İslami İlimler Fakültesi öğrencileri için Yabancı Dil Yeterlik Sınavı duyurusu
    25.08.2025
  • Üniversitemize Yeni Kayıt Yaptıran Öğrenciler için Yabancı Dil Dersi Muafiyet Sınavı Duyurusu
    25.08.2025
  • Ankara Üniversitesi E-Devlet Onaylı AB Sertifika Programları
    27.08.2025
  • TESYEV Yüksek Öğrenim Bursu duyurusu
    29.08.2025
  • Umman' da Düzenlenecek Plastik Sanatlar ve Heykel Fuarı
    29.08.2025
  • SİBERAY Programı
    1.09.2025
  • 2025-2026 Güzel Sanatlar Fakültesi Özel Yetenek Sınav Sonuçları ve Kayıt Takvimi
    1.09.2025
  • Üniversitemize Yeni Kayıt Yaptıran Öğrencilerimiz İçin Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersi Muafiyet Sınavı Duyurusu
    1.09.2025
  • ULUSLARARASI ARAŞTIRMA PROGRAMLARI 2025 YILI 3. BAŞVURU DUYURUSU (29 AĞUSTOS 2025)
    3.09.2025
  • Müzik ve Resim Bölümü Kesin Kayıt Hakkı Kazanan Yedek Adaylar Açıklandı
    3.09.2025
  • Fikirden Projeye: Hayal Et Gerçekleştir Proje Yarışması
    8.09.2025
  • 16. Orta Doğu Uluslararası Buluş Fuarı Daveti/Kuveyt
    8.09.2025
  • 2025 Yılı TENMAK – NÜKEN Kurs Programı
    6.10.2025
  • Residorm Öğrenci Yurdunda Üniversitemize Tahsis Edilen Kontenjana Yurt Başvuruları
    9.09.2025
  • Üniversitemiz 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimi
    9.09.2025
  • 4. Uluslararası İstanbul Sağlık Bilimleri Kongresi
    6.10.2025
  • Residorm Öğrenci Yurdunda Üniversitemize Tahsis Edilen Kontenjan için Yurt Başvuruları
    16.09.2025
  • 3'üncü Kamu Spor Oyunları
    16.09.2025
  • Diyanet İlmi Dergi "Doğumunun 1500. Yılında Âlemlere Rahmet Hz. Muhammed (s.a.s.)" Özel Sayısı
    16.09.2025
  • Öğrenci Araç Giriş Pulu Başvuruları Hakkında Duyuru
    18.09.2025
  • IPA CARE Projesi Yerel Koordinatör Alımı
    18.09.2025
  • ORCID ID Uluslararası Akademik Tanınırlık / Uluslararası Akademik Kimlik
    7.01.2025
  • Google Akademik Profili Oluşturarak Yayınlarınızın Takibini Yapabilirsiniz
    20.08.2024
  • Rosetta Stone Kullanım Kılavuzu
    7.01.2025
  • Mendeley Referans Yönetim Aracı Kullanımı
    20.08.2024
  • Elsevier Complete Anatomy: Öğrenciler için erişim
    20.08.2024
  • Elsevier Complete Anatomy: Akademisyenler için erişim
    20.08.2024
  • Görme Engelli Kullanıcılarımızın Dikkatine!
    20.08.2024
  • LibraryTürk E-Kitap Portalı Aboneliği
    7.01.2025
  • Hiperkitap Veri Tabanı Aboneliği
    7.01.2025
  • Wiley Oku ve Yayımla Anlaşması
    23.05.2025
  • Springer Nature Oku & Yayımla Anlaşması
    23.05.2025
  • Springer Nature Kota durumu hakkında
    4.07.2025
  • Atatürk Ansiklopedisi
    7.08.2025
  • "Türk Dünyası Ansiklopedisi" Dijital Ortamda Erişime Açılmıştır
    18.08.2025
  • MyLangPrep Online Sınav Hazırlık Veri Tabanı Deneme Erişimi
    17.09.2025
  • Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Sıralamasına Giren Öğretim Elemanlarımızı Tebrik Ediyoruz.
    22.09.2025
  • Clarivate Ekim Ayı Webinar Programı
    1.10.2025
  • Turkey Data Monitor Veri Tabanı Deneme Erişimi
    7.10.2025
Kütüphanemiz

İletişim

  • Adres:

    Kırıkkale Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı, Yahşihan Yerleşkesi
    71450 Yahşihan/KIRIKKALE

  • Telefon: +90 318 357 24 83

  • E-Posta : kutuphane@kku.edu.tr


Kırıkkale Üniversitesi
© Copyright 2016 Kırıkkale Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı